Tuesday, April 21, 2009

STESEN TV JAKIM

PETIKAN DARIPADA BERNAMA

JAKIM LANCAR STESEN TV JULAI INI

KUALA LUMPUR, 20 April (Bernama) -- Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan melancarkan stesen televisyen Julai ini yang diharapkan dapat memenuhi selera penonton dari kalangan orang Islam dan bukan Islam di negara ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom berkata buat masa ini, stesen tersebut dinamakan TV Jakim sementara menunggu perbincangan selesai dibuat untuk menetapkan nama barunya.

Stesen ini diharap akan mewujudkan ruang kepada masyarakat untuk menilai satu kelainan yang dipaparkan, katanya kepada pemberita semasa melawat Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia, di sini hari ini.

-- BERNAMA

>>>>>>>>

CATATAN PK.

Adalah menjadi harapan semua, dengan wujudnya sebuah lagi stesen televisyen, maka peluang pekerjaan tersedia bagi pelajar-pelajar di menara gading yang membuat pengkhususan dalam bidang penyiaran dan yang berkaitan. Dalam keadaan ekonomi tidak menentu kini, peluang sebegini amatlah dialu-alukan oleh golongan ini.

1 comment:

Gelombang Rakyat said...

Seringkali bila ada berita begini, amat menyenangkan hati kita...

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...