Monday, April 20, 2009

BENGKOK ATAU LURUS?

Petikan daripada Utusan Online - 20 April 2009.
Jambatan bengkok wajar dibina – Shahrir
JOHOR BAHRU 19 April – Ahli Parlimen Johor Bahru, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, jambatan bengkok menghubungkan Malaysia-Singapura wajar diteruskan.
Kata beliau, jambatan yang menghubungkan Tanjung Puteri di Johor dan Woodlands di Singapura itu boleh dilaksanakan dengan semangat setia kawan antara kedua-dua negara.
“Sebagaimana kita maklum kedua-dua Perdana Menteri telah mengadakan pertemuan empat mata di Pattaya,Thailand baru-baru ini dan isu perbincangan berkisar projek ikon ini dan saya yakin ia dibincangkan secara serius.

Petikan daripada http://www.bharian.com.my
Johor: Syor bina jambatan lurus hubungi Singapura-Johor
Oleh Mohd Zin Ali dan Johan Afandi
bhnews@bharian.com.my

Projek boleh jadi mercu tanda wilayah Iskandar Malaysia

JOHOR BAHRU: Kerajaan Malaysia dan Singapura dicadangkan supaya membina jambatan baru yang lurus bagi menggantikan Tambak Johor sebagai satu daripada projek mercu tanda yang akan dilaksanakan dalam wilayah Iskandar Malaysia.

Ahli Parlimen Johor Bahru, Datuk Shahrir Samad, berkata apa yang dikehendaki penduduk di bandar raya ini ialah satu jambatan baru yang lurus dan bukannya jambatan bengkok yang sudah diputuskan Peguam Negara sebelum ini yang mempunyai implikasi undang-undang.

………………….
CATATAN PK.
Laporan Akhbar mana yang betul – Mahu pilihan yang bengkok ataupun yang lurus?RasanyaBerita Harian yang betul selepas membandingkan dengan akhbar-akhbar lain.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...