Tuesday, April 28, 2009

IKIM FM DAN PERANANANYA

Petikan daripada www.hmetro.com.my – 24 April 2009
Ikim.fm susun strategi bersaing
RADIO Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) menampilkan rancangan istimewa sepanjang tahun ini bagi memenuhi selera pendengarnya dan menyampaikan kefahaman Islam secara menyeluruh.

Ketua Pengarah Ikim, Datuk Dr Syed Ali Tawfik Al-Attas, berkata Ikim.fm menyusun pelbagai langkah untuk merangsang lagi penjenamaannya dengan meluaskan promosi melalui media cetak.
"Kami berharap Ikim.fm lebih berdaya saing sebagai satu-satunya stesen radio berlandaskan pandangan Islam," katanya.
>>>>>>>>>>
CATATAN PK
Penubuhan IKIM lapan tahun lalu bermatlamat untuk memberikan kefahaman Islam yang sebenarnya demi menjaga kesucian ajarannya yang sebenar tanpa menyentuh perkara-perkara retorik atau menyimpang dari jalan yang ditetapkan.
Sejak penubuhannya stesen radio ini telahpun berjaya melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan dengan baik.
IKIM kini perlu memikirkan cara amemperkasakan lagi peranannya khususnya dalammemberikan KEFAHAMAN kepada Orang Bukan Islam. Pendekatan Ikim.fm selama ini perlukan pengubahsuaian tertentu dengan memasukkan elemen yang boleh mengalakkan Orang Bukan Islam berkeinginan mendengar siaran Ikim.fm untuk MEMAHAMI Islam – Agama rasmi negara.
Untuk melangkah ke hadapan lagi, Ikim.fm juga perlu memikirkan cara bagaimana stesen ini boleh diikuti di seluruh dunia menerusi internet dalam Bahasa Inggeris. Tenaga kerja yang ada bekemampuan untuk melakukannya dalam mana Ikim.fm boleh diikuti di seluruh dunia bagi menangkis apa juga usaha untuk memperlekehkan Dunia Islam dan umatnya.
Usaha-usaha semasa IKIM yang dilaksanakan di media cetak menerusi penulisan felo-felo IKIM sedikit sebanyak mampu memberi maklumat kepada pembaca-pembaca Islam dan Bukan Islam untuk MEMAHAMI apa itu Islam sebenarnya.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...