Sunday, April 26, 2009

SELAMAT MAJU JAYA DATUK TIGER

Petikan daripada NST Online » Columns -2009/04/26
OPINION: 'Promoting RTM is first priority'
Datuk Ibrahim Yahaya, the former chief news editor of Berita Harian, was appointed the Ministry of Information's director-general of broadcasting. Ibrahim talks to ARMAN AHMAD about his new job.
Q: You are the highest ranking civil servant to have been appointed directly. How do you feel about this?
A: It carries a lot of responsibility. I feel like I am an experiment. If this works out, then the government may take in more people straight into higher posts in the civil service. It's important that I do a good job.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
CATATAN PK
Lantikan Datuk Ibrahim Yahya (Tiger) sebagai Ketua Pengarah Penyiaran RTM adalah satu pelantikan yang menarik. Buat pertama kalinya, mereka daripada sektor swasta dilantik mengetuai satu institusi tertinggi dalam perkhidmatan awam. Berjaya atau tidak pendekatan ini terletak di atas bahu Ibrahim Tiger bagi melaksanakan dan menjayakannya. Sekiranya usaha ini berjaya, gabungan sektor swasta dan awam akan menjadi pendekatan terbaru dalam sistem perkhidmatan awam di negara ini. Adalah diharapkan warga di RTM, melihat perkembangan ini sebagai satu usaha positif untuk membolehkan mereka keluar daripada kepompong selesa selama ini untuk menerima perubahan. Pendekatan ”out of the box” kadangkala perlu bagi meningkatkan prestasi kerja ke arah yang lebih cemerlang.

PK sentiasa mendoakan kepada kejayaan Datuk Ibrahim Tiger.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...