Wednesday, April 29, 2009

MEDIA PRIMA UNJUR CATAT UNTUNG

Petikan Daripada B.Harian online - 29/04/09.

Syarikat yakin pelaksanaan pakej rangsangan ekonomi beri impak positif

MEDIA Prima Bhd, kumpulan media bersepadu utama Malaysia, menjangka mampu terus mencatatkan keuntungan tahun ini, dibantu oleh impak pakej rangsangan ekonomi dilaksanakan kerajaan.

>>>>>>>>>

CATATAN PK

Adalah diharapkan Media Prima Bhd. yang memiliki 100 peratus kepentingan dalam TV3, 8TV, ntv7 dan TV9 terus memainkan peranan sebagai penggerak media elektronik utama di negara ini .

Dalam keghairahan mencatatkan keuntungan itu tanggungjawab sosial perlu juga terus diberi perhatian.

Meminjam kata-kata Menteri Penerangan, Datuk Seri Rais Yatim program-program tempatan yang dihasilkan harus "mempunyai perancangan untuk memperkukuh dasar 'Satu Malaysia' dengan mewujudkan segmen 'membina negara' di dalam setiap program media cetak dan media elektronik. Inisiatif itu bagi memastikan semua media tidak hanya tertumpu kepada hiburan untuk menambah sumber pendapatan tetapi turut mengetengahkan informasi yang sihat kepada masyarakat."

Program-program seperti liputan Persandingan VIPs dalam program NONA mislanya - adalah di antara program yang tidak akan membantu masyarakat dalam keadaan ekonomi negara dan dunia yang semakin merudum.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...