Thursday, July 2, 2009

LAGI-TV JAKIM

Petikan Berita Harian Online 2/07/09.

Penuhi selera penonton cabaran utama TV Islam

Oleh Hasliza Hassan
bhnews@bharian.com.my

Saluran berbentuk bimbingan, hiburan ikut syarak boleh jadi alternatif ummah

MEMETIK kata-kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom, ketika sidang media mengenai penubuhan TV Islam pada Konvensyen Pendakwah Negara 2009 pada 11 Jun lalu.

Ketika ditanya mengenai kesediaan dan persediaan ke arah penubuhan TV Islam, beliau berkata: "Ibarat orang hendak buat kenduri, pengantin sudah ada, khemah sudah ada, pihak katering juga sudah bersedia, malah menu sudah dipilih. Hanya tempat untuk mengadakan kenduri belum ada."


Justeru, merujuk perkembangan usaha ke arah merealisasikan impian melihat tertubuhnya TV Islam yang sudah diuar-uarkan dan disambut baik masyarakat negara ini, ceritanya ada pada Pengerusi Jawatankuasa Pemandu TV Islam, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr Mashitah Ibrahim
…LAGI…

>>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Adalah menjadi harapan semua pihak khusunya masyarakat Islam agar perencanaan penubuhan TV Islam ini menjadi satu realiti. Memetik kata-kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri,Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom - "Ibarat orang hendak buat kenduri, pengantin sudah ada, khemah sudah ada, pihak katering juga sudah bersedia, malah menu sudah dipilih. Hanya tempat untuk mengadakan kenduri belum ada."

Harap-harap janganlah ada banjir besar pulak yang melanda sehingga membatalkan kenduri yang mahu diadakan itu.


No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...