Thursday, July 30, 2009

IKIM & TV ISLAM

Petikan daripada Utusan online 30/07/09.
IKIM sedia salur program
KUALA LUMPUR 29 Julai - Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) berminat menyalurkan rancangan berbentuk keagamaan kepada saluran televisyen kendalian Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang akan diwujudkan kelak.
Pengerusinya, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid berkata, perancangan itu dibuat kerana IKIM tidak mampu mengeluarkan kos yang tinggi untuk mengendalikan saluran televisyen sendiri.
''Kerjasama ini dapat membantu masyarakat memahami mesej dakwah dengan lebih mendalam dan meluas,'' katanya selepas menutup persidangan antarabangsa yang bertajuk 'Muslim Dan Pembatasan Ilmu Pada Abad ke-21: Isu, Prospek dan Cabaran' di sini hari ini
… LAGI…
>>>>>
CATATAN PK
Institut Kefahaman Islam Malaysia, IKIM adalah badan yang begitu sesuai dalam usaha membantu saluran televisyen kendalian Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang akan diwujudkan kelak. Ini kerana wawasan dan matlamat penubuhan IKIM juga berobjektifkan untuk meningkatkan kefahaman Islam di kalangan orang Islam dan bukan Islam dengan menyerlahkan nilai sejagat dan kesemua rangkuman Islam yang benar dan berhububngkait dengan kehidupan manusia.
Wawasan dan matlamat IKIM juga menyebut bahwa IKIM ditubuhkan untuk menjadi sebuah institusi cemerlang dalam merangka dan melaksanakan perancangan kerja yang teratur ke arah peningkatan kefahaman Islam.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...