Wednesday, August 26, 2009

TED KENNEDY MENINGGAL

Petikan daripada bharian.com.my 26/08/09

Senator Ted Kennedy meninggal dunia

WASHINGTON: Senator Amerika Syarikat Ted Kennedy, pakatan adik beradik yang seolah-olah dilahirkan untuk memimpin, meninggal dunia akibat kanser otak. Beliau berusia 77 tahun.

Edward M Kennedy, yang disiaftkan sebagai "liberal lion" Senat yang dianggap bakal menggantikan abangnya, John, yang juga presiden, meninggal dunia di sini lewat semalam di rumah di rumahnya di Hyannis Port, Massachusetts.


"Kami kehilangan pusat keluarga kami yang tidak boleh digantikan dan kegirangan yang dibawa beliau...," kata keluarganya dalam satu kenyataan.

>>>>>>>

CATATAN PK

Takziah untuk keluarga Kennedy.

Ketika bekas senator itu menjadi calon pemilihan presiden bagi parti Demokrat pada tahun 1980 menentang Jimmy Carter, aku yang baru menyelesaikan pengajian Sarjana Kewartawanan di Boston University ketika itu, sempat menjadi seorang volunteer untuk membantu kempen-kempen di pejabatnya di kotaraya Boston.

Apa yang dilakukan adalah untuk meninjau dan melihat sendiri pendekatan pemilihan calon yang dilakukan di Amerika Syarikat. Aku berpeluang mengikuti kempen-kempennya dan membantu kerja-kerja volunteer di samping berpeluang mempelajari strategi berkempen, hubungan media dan pembangunan imej calon presiden itu.

Pemilihan calon presiden bagi parti Demoktrat ketika itu dimenangi oleh Jimmy Carter yang kemudiannya berjaya mengalahkan Presiden Nixon dari parti Republican.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...