Monday, June 15, 2009

RADIO SALAM FM

Setelah 3 bulan beroperasi sejak march lalu, Salam FM stesen radio yang dikendalikan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM dengan kerjasama RTM dilancarkan dengan rasminya pada 11 Jun lalu.

Salam FM beroperasi mulai pukul 1 pagi hinggqa 8 pagi setiap hari diisi dengan hebahan promosi stesen, muzik, lagu-lagu nasyid, keinsanan dan capsule agama. Pendengar boleh mendapat siaran salam fm itu menerusi frequensi 91.1 – Lembah Klang, 102.5 Pahang Barat dan 105.1 Cameron Highlands.

>>>>>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Sebuah lagi stesen radio dilancarkan untuk para pendengar. Apa yang memuskilkan ialah program bermaklumat sebegini disiarkan dari jam 1 pagi hingga 8 pagi. Ia juga berkongsi frequency dengan Asyik FM – radio orang asli dan Suara Islam.

Adalah menjadi harapan radio yang bertagline Menjana Minda Ummah seperti ini tidak bersaing sesama sendiri iaitu Radio Islam RTM, Radio Ikim dan Salam FM.

Adalah terlalu rugi radio ini hanya mampu menjana minda ummah dari jam 1 pagi hingga 8 pagi.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...