Penerbitan program berbahasa Inggeris untuk RTM -LIFELINE - pada tahun 1998 antara lain bermatlamat meneroka kehidupan rakyat kebanyakan dan mendedahkan kepada penonton agar mereka dapat menyedari dan mengiktiraf sumbangan golongan ini dalam nadi pembangunan negara. Tak kenal maka tak cinta. Rancangan selama setengah jam ini sekurang-kurangnya mendekatkan golongan ini dengan penonton.
Apa yang mahu dipaparkan ialah manusia dengan alamnya. Sejajar dengan salah satu visi wawasan 2020 yang hangat diwar-warkan ketika itu - iaitu mewujudkan masyarakat penyayang, rancangan ini sedikit sebanyak diharap dapat memenuhi hasrat mulia ini dengan memaparkan manusia golongan ini dengan cabarannya dijelmakan dikaca TV.
Oleh kerana medium rancangan ini dalam Bahasa Inggeris, ia dijadikan landasan untuk memperkenalkan siaran majalah berkenaan untuk dijual dan disiarkan ke stesen TV lain di seluruh dunia sejajar dengan konsep World Globalisation.
No comments:
Post a Comment