Friday, June 26, 2009

DI MANAKAH MEREKA

Petikan daripada h.metro.com.my - 26/06/09.

Dunia niaga bekas personaliti TV3

Oleh Nor Akmar Samudin

akmar@hmetro.com.my

BELASAN tahun menimba pengalaman bersama TV3, pasti meninggalkan kenangan yang sukar dilupakan. Sebahagian daripada mereka berjaya membina nama cemerlang dan begitu sinonim dengan stesen televisyen swasta terunggul itu.

…LAGI…

”Christine yang dianggap pakar bahasa Melayu di TV3 sekarang membuka Pusat Tuisyen Lestari Ikhtiar (Pusat Bahasa Christine Ling) di Petaling Jaya.


"Selama 15 tahun bersama TV3, saya kumpulkan kenangan manis saja. Waktu bekerja di sana juga saya berasa terlalu dekat dengan wanita termasuk mereka yang tinggal di luar bandar. Di mana jua menetap sama ada di bandar atau di desa, wanita mempunyai harapan dan impian yang sama untuk berjaya dalam kehidupan.


"Bersama TV3 juga saya berusaha memperbetulkan tatabahasa penonton dan mengharapkan sesuatu yang luar jangkaan. Bagaimanapun, setiap orang ada persepsi berbeza terhadap usaha yang kita lakukan.


"Selepas meninggalkan TV3, saya mengusahakan pusat tuisyen. Selama 10 tahun ini saya berdamping dengan pelajar sekolah yang sudah dianggap seperti anak sendiri. Semoga TV3 bertambah maju jaya pada masa depan," katanya.


>>>>>>>

CATATAN PK

Semoga berjaya kepada bekas warga kerja TV3 yang membantu mewarnai industri penyiaran negara. Selamat Maju Jaya.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...