Wednesday, May 20, 2009

TV INTERNET SELANGOR


Petikan daripada thestar.com.my- May 20, 2009

Selangor launches TV portal and newspaper - By TAN KARR WEI

THE SELANGOR state government will look into declassifying local council documents after the enactment of the Freedom of Information (FOI) EnactmentMORE…

>>>>>>>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Sebuah lagi stesen television diwujudkan walaupun ia hanya boleh dilayari di alam maya, internet.

TV internet merupakan satu lagi wadah baru yang akan terus berkembang sebagai landasan komunikasi baru untuk masyarakat.

Usaha menubuhkan TV internet di Selangor telah lama dicadangkan. Pada satu ketika dulu ketika zaman Menteri Besar, Datuk Abu Hassan Omar, aku pun ada mengemukakan kertas cadangan mengenainya. Namun pada ketika itu, talian broadband belum begitu berkesan sebagaimana sekarang, maka ia tinggal menjdi cadangan sahaja.

Walau apapun pandangan dan tanggapan masyarakat terhadap media baru television maya ini, pastinya ia masih menggambarkan dan melambangkan betapa negara Malaysia ini terus kaya dengan amalan sistem demokrasinya.

Kerajaan Selangor di bawah Menteri Besarnya Tan Sri Khalid Ibrahim sudahpun tahu bahwa untuk memohon lesen TV teresterial, pastinya akan menghadapi jalan sukar. Jawapan pantas bagi membolehkannya berkomunikasi dengan rakyat Selangor ialah menerusi media baru - webtv di internet.

Sebagai antara orang terawal membangunkan tv internet seperti Malaysiaview.tv & UMNOtv– yang kemudiannya dihakmilikkan oleh pihak lain – maka kehadiran tv selangor.com ini akam mampu membantu menambah ruang peluang pekerjaan baru kepada karyawan muda dalam bidang komunikasi yang pastinya akan mempunyai aliran politik yang pelbagai dan berbeda.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...