Tuesday, September 1, 2009

SPIDERMAN @ PETRONAS

Petikan daripada Utusan Online 1/09/09

‘Spiderman’ muncul panjat Menara Berkembar Petronas

KUALA LUMPUR 1 Sept. – `Spiderman’ Perancis, Alain Robert yang terkenal dengan kebolehannya menakluk bangunan pencakar langit tanpa bantuan kelengkapan memanjat, sekali lagi ditahan kerana memanjat Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat itu tanpa permit, hari ini...LAGI...

>>>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Bagi tujuan promosi Menara Berkembar Petronas ke persada antarabangsa – adalah lebih wajar sekiranya ”Spiderman” Perancis ini dibenarkan memanjat Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat ini.

Dengan memberinya permit, sudah pasti media seluruh dunia akan merakamkan percubaannya ini, dan tidak secara langsung membantu usaha mempromosi Menara Berkembar ini untuk menarik pelancung ke Malaysia sejajar dengan usaha yang dilakukan oleh Kementerian Pelancongan selama ini.

Kita perlu mencari pendekatan ”Out of the Box’ - dan cara sebegini adalah di antaranya.

Saya masih ingat ketika saya menerbitkan rancangan Sekapur Sirih di TV3, dan saya menjemput Orang Kuat Malaysia “ Letchumanan” menarik kapalterbang MAS Boeing 737 dengan rambutnya – Ia mendapat liputan meluas daripada media antarabangsa dan lebih daripada 30 buah stesen di seluruh dunia menyiarkan liputan seorang insan menggunakan kudrat dan kekuatan sendiri menarik kapalterbang menggunakan rambut.

Lihat blog sebelum ini mengenai subjek ini.

* Program Sekapur Sirih di pagi Ahad.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...