Sunday, September 6, 2009

ISLAMOPHOBIA MEDIA BARAT

Petikan daripada Utusan Online pada 6-09-09
Media Barat dan Islamophobia
Oleh Hafizahril Hamid
KEBEBASAN media jika disalahgunakan mampu memberi kesan buruk jika tidak dikawal. Perkara ini sering berlaku di kalangan pengamal media Barat yang menggunakan alasan kebebasan media untuk kepentingan mereka namun hakikatnya mereka sering memihak walaupun nampak bebas di atas kertas.
Oleh itu perkara yang sering dimainkan oleh media Barat pastinya tentang keburukan agama Islam sehingga menimbulkan tanggapan buruk terhadap agama suci itu. Propaganda media Barat sehingga berjaya menerbitkan perasaan Islamophobia di kalangan rakyat mereka adalah antara agenda jahat mereka bagi mendedahkan keburukan berbanding nilai sebenar yang diperjuangkan dalam Islam.
Apatah lagi dengan wujudnya pelbagai medium berita dan komunikasi melalui internet seperti blog, Facebook dan sebagainya pemalsuan berita dan maklumat semakin menjadi tidak terkawal.
Itulah yang berlaku di Amerika Syarikat (AS) yang ketika ini media mereka sedang hangat membicarakan isu seorang gadis remaja Islam berusia 17 tahun yang lari meninggalkan keluarganya untuk menjadi murtad dengan memeluk agama Kristian...LAGI...
>>>>>
CATATAN PK
Lihat catatan PK sebelum ini yang berhubungkait dengan subjek yang dilaporkan.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...