Tuesday, October 27, 2009

KEJAYAAN IKIM FM

Petikan Bernama.com-27.10.09.

Sambutan Siaran Ikim.fm Semakin Meningkat

KUALA LUMPUR, 27 Okt (Bernama) -- Radio Ikim.fm berjaya menarik pendengar untuk mengikuti siarannya secara purata selama sembilan jam 45 minit dalam sehari, menurut hasil rating terkini daripada kajian AC Nielsen Ogos lepas.

Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) Datuk Nik Mustapha Nik Hassan berkata kejayaan itu meletakkan radio Ikim pada kedudukan ke-10 daripada 38 radio di seluruh Malaysia.

Beliau berkata Mac lepas, radio IKIM hanya menduduki tempat ke-25 dalam kategori ini dengan purata masa siaran yang diikuti pendengar hanya kira-kira lapan jam sehari.

"Kedudukan kami (dalam rating), dengan produk kami yang berbeza, tambahan pula dengan liputan yang terhad, kami sudah mendapat tempat untuk mencapai jumlah pendengar yang memberangsangkan ini.

"Jika kawasan liputan lebih meluas, kami pasti boleh mendapat rating lebih tinggi daripada itu," katanya selepas merasmikan seminar bertajuk "Memperkasakan Peranan Tekno-Daei:Cabaran dan Penggunan ICT di institut itu di sini pada Selasa
LAGI

>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Sekadar maklumat.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...