Monday, October 12, 2009

HALATUJU SINAR FM

Petikan daripada Utusan Online – 12.10.09.

Sinar bukan untuk orang lama sahaja

Oleh RAJA INTAN DIANNA RAJA AZAHAM

dianna.azaham@utusan.com.my

SEMUA sememangnya sedia maklum yang Sinar FM merupakan stesen radio swasta tempatan yang banyak memainkan lagu-lagu lama.

Persepsi orang, apabila sesebuah radio memainkan lagu-lagu yang retro dan klasik, maka pendengarnya juga terdiri daripada golongan yang membesar dengan lagu-lagu sebegitu.

Namun hakikatnya, Sinar FM bukan sahaja didengari oleh pendengar yang berusia, tetapi ia turut diminati oleh golongan muda.

Buktinya, kebanyakan yang hadir pada Rumah Terbuka Sinar Bersama Daisy kerana memenangi pertandingan Sehebat Chef @ Sinar baru-baru ini terdiri daripada golongan remaja.

Ternyata Sinar FM yang terkenal dengan tema Muzik Retro Terbaik diminati ramai tanpa mengira usia…LAGI…

>>>>>>>>>

CATATAN PK

Di samping Radio Bernama 24, dan Radio IKIM, Radio Sinar juga perlu memikirkan pendekatan bagaimana ia boleh mempelbagaikan programnya dengan hidangan maklumat yang diperlukan pendengar. Sebagai sebuah Radio ternama, ia boleh memberi sumbangan lebih bermakna dengan tidak hanya memutarkan lagu-lagu yang dikehendakki pendengar.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...