Tuesday, January 5, 2010

Terjah TV3

Secara kebetulan semalam aku menonton sebahagian daripada program baru TV3 Terjah. Program yang bersiaran buat pertama kalinya memang dirasakan agak terkini dan boleh membantu meraih jumlah penonton. Walau bagaimanapun, sebagai pengamal media, pendekatan yang digunakan oleh Team Terjah ini lambat laun dikhuatiri jika tidak dipantau dengan teliti berkemungkinan berhadapan dengan pelbagai reaksi.

Di dalam amalan media di mana-mana jua, pengamalnya mempunyai etikanya tersendiri.

Percubaan yang dilakukan oleh TV3 ini walaupun dianggap berani – dikhuatiri akan menghasilkan reaksi yang kurang menyenangkan kepada pelbagai pihak.

Sama-samalah kita perhatikan percubaan ini. Aku mengharapkan yang baik-baik sahaja.

1 comment:

Anonymous said...

ok gak terjah tu cuma wartawan tu jgn over dan merasakan cam diaorang tu hebat sangat sampai pikir semua artis takutkan mereka. nasihat aku pd artis artis semua, klu ada wartawan buat korang malu dan korang rasa tak bersalah, korang boleh saman wartawan haprak yg suka malukan orang. satu lagi, ada makcik gemok yg suka ketawa cam sundelbolong tu, aku tak tau nama dia, tapi tolong lah pergi klinik gigi dan cabut gigi anda yg rosak.. satu malaysia tengok. malu wo..

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...