Sunday, February 1, 2009

REUNION SELEPAS 30 TAHUN - ITM-12

31 Januari 2009 - adalah satu tarikh bertuah kerana aku dapat bertemu dengan gang-gang lama di Mass Comm. Hampir 100 ahli XMC berkumpul di Bangi Lama di rumah Razak Dali- Mad Dog-Batch 1974. Terima Kasih kerana membuka rumah Anda untuk kami mengadakan reunion XMC. Aku dan Razak sendiri tak berjumpa hampir 30 tahun selepas dia meninggalkan tingkat 13 Mass Comm dan bertugas di Public Bank. Nampaknya pada malam itu, aku sahaja daripada Batch 1975 - sayu juga rasanya.

Pada malam itu aku turut bersua dengan Batch 74 lain seperti Chot-Mansur Putih, Hayati Sekarang Datuk–Pengarah RTM, Mahfuzah-X Bernama, Salbiah-Bernama, Khairuddin, Rahim Salleh & Ilias Salleh-Pensyarah ITM, Farizah, dan Faridah Hitam aka Black. Sempat ku bisikkan ke suami Faridah - sekarang Hajah - bahwa isterinya yang bergelar Black ketika di Tingkat 13 adalah antara individu yang bertanggungjawab menyebabkan aku ke ITM .

Lihat Blog terdahulu (NAK MASUK ITM - ITM-01)

Aku ke majlis itu bersama Pak Wan, Batch 1977 & Dr. Adnan Hashim sekarang Dekan Kajian Media ITM. Kami bertiga ke sana selepas maghrib selepas berjanji pergi bersama dari Subang Jaya - kami agak terlewat sampai kerana tersasar sehingga ke bandar Semenyih. Apabila tiba, program telahpun berjalan sejak petang lagi.

Walaupun kami di Rumah Razak Dali , terasa pulak suasananya seperti di Tingkat 13 kerana ia begitu ceria dan meriah dengan adanya Junior-Junior kami dari pelbagai Batch yang turut serta.

Salbiah, Datuk Norhayati dan juga Farizah turut berkaroke apabila nama mereka dipanggil. Sikap sporting sebegini mengingatkan aku ketika di Tingkat 13 yang mereka ini semua sentiasa sporting.

Apabila tiba masa kami berangkat pulang kia-kira jam 11.30 malam, barulah terasa realitinya, bahwa kami tidak akan bersua lagi keesokan hari di tingkat 13 - tetapi di dunia realiti sendiri.

Semoga usaha rakan-rakan di XMC dan juga susah payah Razak Dali mengadakan reunion ini diteruskan lagi pada masa akan datang. Insyallah.

Tahniah juga kepada penganjur khususnya Penghulu XMC di alam maya Roro, Jai & the Gang --- yang tahu who you are.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...