Wednesday, May 20, 2009

SIAPA NO.1 – HOT.FM ATAU ERA?

Petikan daripada – bharian.com.my – 20/05/2009.

Masih nombor satu - Oleh Serimah Mohd Sallehuddin

Hot FM pikat pendengar di bawah umur 35 tahun, terus dominasi pasaran di bandar utama seluruh negara

STESEN radio pertama milik Media Prima Berhad, Hot FM sekali lagi berjaya mengekalkan kedudukan sebagai stesen radio nombor satu negara bagi kategori pendengar di bawah lingkungan umur 35 tahun dan terus mendominasi pasaran bandar serta bandaraya utama seperti Lembah Klang, Johor Bahru, Pulau Pinang dan IpohLAGI...
********

Petikan daripada –bernama.com – 20/05/2009.

ERA Is Top Astro Radio Station In Malaysia

KUALA LUMPUR, May 20 (Bernama) -- ERA radio station, continued its reign as the top overall radio station in the country based on Nielsen's Radio Audience Measurement Sweep 1 2009 with close to four million listeners...LAGI…

>>>>>>>>>>>>

CATATAN PK

Siapa sebenarnya di persada No. 1 - Era ataupun Hot.FM. Anda boleh mengetahuinya dengan membaca berita ini selanjutnya dan membuat rumusan mengenainya.

Apa pun, laporan yang ada hanya boleh dijadikan sebagai bahan rujukan bagi syarikat-syarikat yang mahu mengiklankan produk masing-masing di radio-radio berkenaan.

Sekiranya diberi perhatian, hampir 50 stesen radio di negara ini hanya memutarkan pelbagai genre musik dalam isi kandungan rancangan mereka. Sekiranya dibuat pemantauan rambang hampir kesemua stesen radio yang ada berteras hiburan semata-mata.

Peranan Radio dalam ertikata sebenarnya adalah untuk memberi maklumat, mendidik dan juga menghibur. Radio sebegini boleh dikira dengan jari. Sejumlah kecil daripada Radio di RTM, Radio Ikim dan Radio 24 Bernama – malangnya hanya bersiaran di Lembah Klang – yang melaksanakan tanggungjawab ini.

Sekiranya diperhalusi lagi dengan memantau stesen yang ada, Asyik FM yang dulunya dipanggil Radio Orang Asli adalah anatara Radio yang berterusan melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya dengan mengadunkan tiga elemen iaitu memberi maklumat, mendidik dan menghibur.

** Lihat keputusan keseluruhan Kajian Radio oleh Nielsen Media Research di link ini.

No comments:

Experience the natural beauty and cultural heritage of Kuala Terengganu in this captivating video showcasing its stunning landscapes and tra...